26 Nisan 2012 Perşembe

İstanbul ....kazana 4. kepçen hayırlı olsuuun:))

Haftasonu postu bitmedi bir türlü  zira kampa girdim elimdeki işleri bitirmem lazım hayırlısı inşallah.Daha öncede demiştim eşimle şehir turunu pek severiz istanbul kazan biz kepçe yanii .Ama durum artık pek öyle olamaz gibi geliyordu bana.İkinci çocuk  oldu  daha küçük  beş aylık oldu yeni, ben kendimden umudu kestim kısa mesafeye gider döneriz diye düşünüyordum artık .Sırf bu korkumdan alışverişim dahi çok geçe kaldı neyse.Pazar akrabamızdan çıktık hedefimiz eve gitmekti  tabi ama şahane hava var eşim az yürüyelim dedi ben dünden razı tabi:)hadi dedik az yürüyelim kısmet bu ya uzun zamandır aradığımız baston puseti bulmuş, almış ve kendimizi haliç sahilinde gezerken bulmuştuk::))az yürüyelim dedik mi korkacağım bidaha kendimden, soluğu bağdatta alabiliriz.:)Balatta şirin bir camide hem farz hem  ''çocuklu molası'' verdik, camiler bizim evimiz zira.

.Haliç kıyısından gezerek sahabe mezarlarına geldik ziyarette bulunduk, fevkale de oldu buralar .Doğma büyüme istanbul'lu olarak bu sahilin sahabe mezarlarının ve daha bir çok yerin çok eski hallerinide bilirim.
   Annem ve babam cami,türbe ziyaretini tarihi eserleri ,müzeleri gezmeyi çok severdi çocukluğumun istisnasız her pazarı istanbul'u  didik didik etmek sureti ile  gezerek geçti.Öylece bu zevkleri bana ve kardeşlerime de geçti.Hatta aynı kafadan birde eşim oldu:))
       Daha ben ilkokulda iken ikinci sınıftım yanlış hatırlamıyorsam Türkiye gazetesi hep kitap verirdi alırdık mutlaka.Bir promosyonun da Evliyalar ansiklopedisi  vermişti.Annem zaten ansiklopedi okumayı çok sever okuyor anlatıyor bize,okuyor anlatıyor babama .Şu şurdaymış bu burdaymış.Babam dedi bir gün; hanım gel her pazar hem gezelim hemde  istanbul da yatan bi evliyayı ziyaret edelim , arayalım bulalım sebebiyle dua edelim .Tabi bildiğiniz gibi iki kafadar bizimkiler aldılar kararı ,bilinçli olmasak ta bizde gezmeyi seviyoruz.Artık kaç sene sürdüğünü hatırlamıyorum ama gece kondu mahallelerinden ara sokaklara kadar şehrin içinde kıyıda köşede kalmış bir çok kabir ziyaret ettik.Hatta ismini ne yazık ki hatırlamıyorum üsküdar daydı sanırım   karşıda eski bir mahallede bir sürü merdiven ara sokak geçtik,araba giremeyen evlerin bahçelerinin birbirine açıldığı bir gece kondu semtiydi upusuun iki mezar vardı aralarında yükseklik farkıda vardı.Orda yaşayan evi mezarla sınırlı ailede hem yaşıyor hemde mezarların bakımını yapıyormuş.İşte böyle envayi çeşit yerlere gittik.Başka bir pazarda Balattantan başladık , annem gene ansiklopedisinden bulmuş bir evliya kabri arıyoruz .annem hamile çokta sıcak arabayı park etti babam ara sokaklarda yüriye yüriye dolaşıyoruz baya gittik ki çook bunalmışız artık ablamla ikimiz baya mızmızlandık annemde yoruldu pat diye karşımıza bir kabir çıktı sağ tarafta byük bir kabi solda da daha fazla sayısını veremiyecğim kabir ayrılmış.sur dibi hemen demir parmaklıklı penceremi kapımı hatırlamıyorum öyle birşeyde var.Neyse ,baya bi çöplük ortalık mezarlar viran çöpkutusu azına kadar dolu kabristanın dibinde ,zaaten sıcak mezarlardada isim işaret birşey yok.Bitane kuyu var, annem şangır şungur ağlıyoo.Şok olduk tabi biz çocukluk mizacı sebebini bilmeye gerek yok ablamla bizde saldık makarayı . Baba gidelim burası kötü biyer dedik ,zaten annemde ağlıyo.Yok dedi annem burası ,çok güzel kokuyo .Ne yazıkki  biz hiçte öyle bi koku almadık zaten annemin böyle söyelemeside bi enteresandı.Baya kaldık burda aradığımız evliyanın kabri zannetmiştk.Annem çok güzel kokuyor mübarek diye diye ağladı bizde tam bişey algılıyamasaktta o gün böyle geçti ..Eve gidince annem aldı kitabını eline yanında kuyu olmasından buldu Burası peygamberimizin süt kardeşi olduğu zannedilen sahabeden ebu Şeybetül Hudri hazretlerini kabriymiş.Bir daha bu yoldan her geçtiğimizde gittik kabre ve her gidişimizde bakımı temizliği arttı..Artık toplu ziyaretler için bile yapılandırılmış çok güzel bir çevresi olmuş.Son altı ayda bir çocuk parkı bile eklenmiş.Ağaçlar iyice büyümüş,ziyaretini yapanlar ,piknikte yapıyor,çocuklarınıda oynatıyor.

biz bu kapının diğer tarafından ara sokaklardan gelmişiz o zaman..

biri bana bunun ne ağacı olduğunu söylesin çok güzeeel.Botanik özürlüyümde:(

Burdan devam ettik diğer sahabelerede ziyaette bulunduk.eyüp sultana geçtik.O arada yürürken ak sakallı bir dede yapıştı eşimin ellerine tanışıyorlar sandım değilmiş,tonton dedemiz umreye gidiyormuş peygamberimizi ziyarete gidiyorum dua elçisiyim dedi ,bizim adımızada dua edeceğini çocuklarımıza bol bol maşallah dememizi ve dedirtmemizi tembihledi .Selamlaştık yoluna devam etti çok hoş olduk samimiyetinden çok etkiledik.
eyüp sultanda çok ziyaretçi vardı.Çok çok kalabalığı pek sevmediğimizden ,eyüp sultan haretlerine uzaktan selam verip evimizin yolunu tuttuk.
      Nerden nereye bir gün oldu bizim için planlasak ben daha baştan cayardım herhalde.Tevafuklar birbirini kovaladı çocuklarımızla güzel br gün geçirdik.Gül bebeyimizde halnden çok memnun arabasına kurulup izledi heryeri.Bizde İstanbul'a ailemizden katılan dördüncü kepçesine hayırlı olsun dediiiiiiiik:)