6 Nisan 2012 Cuma

Güneş doğudan doğar...




tarihi severim, hep sevdim .Orta asya,cumhuriyet,osmanlı,yunan tarihi(mitolojisi dahil).Zaten tarih sevenlerin sevgisi ,merakı da kendi tarihi ile sınırlı kalmıyor .Keşif duygusundan mı ,meraktan mı bilmem.Geçmişini bilen gelecegini dogru şekillendirir derler ki bu konuya da girersem yazı medineyetler tarihi ve günümüz iç dış siyasetine yönelicek ki hedefim bunu söylemek degildi.Kısacası tarih okumayı hele hele sanat tarihini çok severim.Canım  Türkiyemde ;3 bölgede ki tarihi degerlerimizi görmek nasip oldu ,sıra doguda inşallah.Mısırı,italya 'yı,sırf arkeoloji aşkımdan görmeyi çok isterim cafeler ,restoranlar taliplilerinin  olsun ,ben gezme deyince ,oranın görülecek nesi meşhur diye düşünürüm.Orta ögretimimden başlayarak devam eden  tarih sevgim giderek uzak doguya dogru yelken açtı bizim gibi  köklü tarihleri olan medeniyetler uzak doguda.İki sene önce sol bacagımı kırmış ve yataga mecburi mahkum olmuşken bir kore dizisine rastlamıştım çok şirin lisede geçen bir diziydi ,Yatmaktan gündüzüm gecem karışmıştı.,Tıg işine hayatı boyunca dayanamamış ben bu yatak istirahati sebebi ile bu işlerin sonunu getirmeyide o zaman başarmıştım:)acık gururlansammı ,neler neler ördüm:))neyse öylece kore merakı arttı yok dili yok yemeyi , adetleri derken baktımki yalnız degilim baya bir meraklısı varmış korenin .Onlar kadar aktif olmasam da,iki üç senede oldukça yol kat etti bu kore fanatikleri.Tarihleri degerleri bakımındanda bize oldukça benziyor koreliler en basitinden gelin kaynana ilişkisi bile çok benzer iki milletin:)büyüklere saygıda çok önemli korede.Tarihi hakkında bilgi almaya çalışırken bir baktım ki kore dizisi izlemekte alışkanlıgım olmuş:)hint filmlerini küçüklgümden beri severdim.Anneminde etkisi büyüktr bunda.Buna kore dizileri,sinemasıda eklenince holyvood açmaz oldu beni.
    Ben gelenekleri,yemekleri,tarihi derken.kore mimarisinide çok sevdim.Zaten en küçük yapılarından ,saraylarına kadar olan mimari özellikler içe dönük ve toplu yaşam için gayet uygun Kendi iklim şartlarıyla da çok iyi başedicek şekilde yapılmışlar.
    Bizim köy evlerimizide düşnrsek benzer özellikler mevcut .Herkesin bir odası ,odaların açıldıgı ortak bir avlu,kışlıklar için kiler ,mutfak veseire. Bu sistemin tamda aynısı var kore evlerinde .Yerde oturma ve yeme usulu ,ayakkabısız eve girmek,yerden yükseltilmiş zemin ,hatta daha kırsal bölgelerindeki yapılarsa tam bir karadeniz evi diyebilirim.Saraylarıda bizim topkapı sarayı dönemimiz gibi çok avlulu ve geniş mekana yayılmış.Tabi farklı özelliklerde çok yagmura dayanıklı olacak sivri hatlı çatılar ,sürgülü kapılar vs.Geleneksel giyimleride oldukça renkli ,çok hoş.Koreyide gitmek istedigim yerler listesine eklicem. Doga,tapınak,saray fotografları çekmeye giderim artık.:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder