6 Nisan 2012 Cuma

Bahar geldi,geliyor,aaaa yaz gelmiş:)

Evet iş güç ,aşılar ,iki çocuk, ona yetiş,buna yetiş,derken yok olmayacak açık hava lazım, hafta sonları bize ilaç gibi gelen anneanne ziyaretini cuma öğleden sonra ya aldık. Annemin evinin bahçesine adeta attık kendimizi.oğlan anneleri bilirler ve hatta tam destek vereceklerinden eminim dört duvar apartman hayatı hele ki bir erkek çocuğunuz varsa eziyet olabiliyor.Evinizin sevin veya sevmeyin hele ki çocuklardaki tırmanma hoplayıp zıplama isteği ev ne kadar geniş olursa olsun asla doğal bir ortamın yerini tutmıyor.Evde enerjisi tükenmeyen teşhisi neredeyse kesinleşmiş olan hiper aktif oğlum anneanne bahçesinde biraz rahatlıyor.Çok sevdiği kendine ayit saydığı incir agacı en iyi arkadaşlarından:)gökyüzünün güzelliğinden ,kuşlardan bahsediyor, hayaller kuruyor oraya bir ev yapsak orada yaşarmış hiçte bir yere gitmezmiş.kendisine yemek servisi bile yapıyoruz.Eline geçirdiği sepetle kimi kozalak kimi çiçek topluyor salıncaklar tavşan derken akşam oluyor evde televizyon yada bazen bilgisayarla az nefes aldığımız halde bahçede tenezzül edip içeri girmiyor bana sorsanız apartmanın temizliğinden rahatlığından çok memnun idim bahçeli ev mi aaaa asla derdim temizliği zor, işi çok, hele ki duplex hiç istemem diyordum.Ama beğeniler dahi şartlarla paralel imiş .İki çocuk annesi olarak anladım ki apartman insani bir şey  değil. Şehirdeki tozdan kirden hasta olursunuz ama bahçenin.doğanın tozu dahi yarar ,Gülmeyin ciddiyim.Çocuklar için apartman hapishane, hayal güçlerini örseleyen anneyle çocuğun arasını açan bir yer. Dur yapma etme, kırılacak, düşeceksin derken off ne çok konuştum kendimden yoruldum diyorum bazen.Hele çevremden aa çok genişsiniz siz çocuklara çok müsamaha gösterirsiniz diyorlar ki eyer böyle ise geniş olamayan ailelerin çocukları ne alemde düşünmek istemiyorum.sonra baktım evdeki eşyalar da çocuklu aileye  uygun değil hele ki bir orta sehpayı dahi çocuk kendine nasıl tehlikeli bir hale çevirebiliyor zamanla ögreniyorsunuz..Marsu pilami izlediyse eğer durum daha vahim vitrin vitrin değil ağaç oluyor . Hadi bakalım al bir tehlike daha, aman başlarım süsüne püsüne çocuğumdan değerli mi diyorum onunla da kalmıyor ki daha neler neler demek ki şu dört duvara sığmıyor o nur yüzlü yavrularımız hadi benimki normalden biraz fazla ama komşularıma bakıyorum hele ki oğlan anneleri ah oğlan anneleri hapis hapishane kesin şu  apartmanlar .Şikayet etmek için yazmadım bu yazıyı aslında  yada şehirleşmeye bir reddiye de benden olsun diye değil, toprak diyesim geldi doğrusu toprak insanın kötü enerjisini alırmış yalan değil işte kanıtı uyku bozukluğun mu var iştahın mı kötü, için mi sıkılıyor ,duvarlar üstüne mi geliyor hangimizin doğ  al bir ortamda temiz hava yanında da bir çay olunca , keyfi yerine gelmiyor .Kendinden pay biç demiş atalarımız nasıl bu çocuklar daralmasın sıkılmasın sinir hastası olmasın. Yakın bir tanıdığımın çocuğu saç kıran olmuş çocuğa stressiz ortam lazım demiş doktor daha 4 yaşında çocuk ,bir başka tanıdığımız çocukta sinirsel davranışlar iletişim bozukluğu 10 yaşında .vs. vs. ya şu mahalle hayatı çocukların bahçelerde kir pas boğuşarak haşeratlık yaparak gezdiği günler sağlıklıymış madden ve maanen.  Parka gidiyoruz yavrum 4.5 yaşında bir oğlan çocuğu yere dahi oturmadan kum oynamaya çalışıyor ,malum geniş olarak adlandırılıyoruz biz kumlar artık baştan aşağı süzülüyor diğer yavru ise krizlerde üzerime kum geldi anne eve gidelim.Ah ne takıntılar var daha ben mi görüyorum sadece bunları ?bu yüzden insani değil bu apartmanlar 2 katlı en fazla eski tabirle düz ayak olacak ev dediğin  bir ayağın toprağa değecek yoksa insanlıktan çıkıyor insan manevi sağlığı bozuluyor.ee daha insanlığını, kendini yeni öğrenen bu yavrular ne olacak. Benim çocukluğum dört yanı bahçeli evde geçti senin ki öyle onunki şöyle,ya yeni nesil bu yavrular? ah sorumluluk ah vicdan evladım olmasa acaba bunları fark edermiydim yada bu kadar önemsermiydim acaba. toprak lazım insana letaifini istiyor insan, toprak ,su  .....olmadığında kendinden çıkıyor kabuğuna sığmıyor insan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder