23 Nisan 2012 Pazartesi

Bu türk gençliğine mesajımdır....Nebahat Ünlütürk

Cumartesi uyandık ki karabulutlar üstümüzde ,yağmur rüzgar derken,yok dedik bugün gezilmez .Heleki 2 çocukla hiç.Gezmeye niyetlenmiştik ama hava muhalefeti nedeniyle tüm program iptal bizde.Annemlerdeyiz aheste aheste davranıyruz nasılsa gezme iptaL.Tabi benim işlerim için acil alışvariş malzeme karton almam lazım bitir türlü gitmek nasip olmuyor, gezmeyle beraber halletcektik oda iptal.Saat 11.30 gibi hava açmaya başladı bi cesaret toparlan hazırlan kendini ,çocukları ,çantanı ,(bitmeyen bir çanta hazılığı o lazım bu lazım kaplumbağalar ne şanslı dedim kendime sonunda yola düştük)eminönü ne vardığımızda saat 4 olmuştu o dört saat nasıl geçti hiç anlamadım .Dükkanlar kapanıcak ,koştur ,al yetiştik ama oğluşum neye uğradığını şaşırdı zavallı  gezmeden çok koşmaca oldu .Bir ara eşimi yeni cami çevresinde beklememiz icap etti tam da hünkar mahfiline çıkış  kapısının önünde baktık ki hat tezhip sergisi var girmeden olmaz ayy oğluşumu idare edebilirmiyim biri kanguruda biri koşmaca ve tırmanma peşinde :)ettim şükür ama fotoğraflar pek umduğum gibi olmadı sadece .


Süet ve ipek üzerine çalışılmış ama yöntemlerini hemen anlıyamasamda kumaş boyama eserler vardı .


Çokta güzellerdi daha girişte yaşlı tonton bir babaanne dikkatinizi çekiyor ,sergi açanın annesi teyzesi vesaire gibi bir düşünce ile içeri  giriyorsunuz . Herkesle ayrı ayrı ilgilenince acaba ?dedim .olabilir mi?oğluşum güvenlik görevlisine birazcıkın sarmışken bende bi kulak vereyim diye aşağı indim ,(oğlum tırmanma moduna girmişti ,Güvenlikte sağ olsun napıyon yaramaz çocuk in aşağı, annen nerde senin ,çocuğunuza bakın demek yerine baktım baya bi idare ediyor oğlumu ,tehlikeli bi durum da yok kafasına incek yok düşecek gibi kendi haline bıraktım:)babaannemiz serginin sahibesi imiş çıkarken yakalıyor sizi, beyendiniz mi?  demedi bu çok dikkatimi çekti doğrusu ,kim yapmış bunları ?anlamı ne ?okudunuz mu ? ne düşündünüz? bir sorun, bir düşünün,diyerek sergiyi gezenlere birşeyler anlatmaya çalışıyor.
     Nebahat teyzemiz 63 yaşında yaşıda oldukça manidar bana göre ,tamda kaderin cilvesi denecek bir biçimde hat ve tezhip sanatına giriyor önceleri motivasyon tedavi gibi olsada giderek dallanıyor budaklanıyor tabiri caizse.Kendi sözleriyle anlatmak gerekir burada ;ben düşünün istedim dedi, tüm Türkiye gençleri düşünsün(şuan 78 yaşındaymış) bu yaşta, neden bu nine bunlarla uğraşıyor ?diye düşünün istedim diyor.Gençliğe televizyonla,bilgisayar oyunları ile,boş boş gezerek ömrünü heba eden gençlere örnek olsun istedim diyor ,her zaman her yaşta yapacak bir şey vardır yapmak lazım boş durmamak lazım ,hep beraber herkez kendine bu soruyu sorsa küçücük bir adım atsa bu ülkeyi nerelere götürürüz diyor.Onu dinlerken anlatmadan önce yaşa sözü aklıma geldi hakkaten söylediklerine orda bulunan kimse bir bahane yada savunma geliştiremedi ,mesajını yaşıyordu sanatçı hakikaten  yaptığı işin sadece güzelliğinde beyeni portföyünde değil kendine ve karşısındakine neler katmış bunun peşinde idi .


78 yaşında süper bir babaanne yani:)Yıllar önce okuduğum ama varmıdır böyle biri dediğim , Tolstoy'un sanat nedir kitabındaki cevap gibiydi ,sanat budur diyebilirim bende.Sanat yapmak tamda manası ile budur düşündüren toplumu iyiye yönlendirmeyi hedefliyen yaşlıyım emekliyim birazda başkaları uğraşsın, unumu eledim eleğimi astım yada aman ben mi kurtarıcam ,herkes kendine baksın demeden kendine amaç edinmiş yaptığı ince işlerin kendi ruhuna dünyasına kattığı güzelliği başkaları ile de paylaşmak istemişti Nebahat teyzem .Bende doğrusu tam sanatımı icra etmedeki altın yıllarda çocuklarımı büyütüyorum benden daha zor bişey olur   düşüncesine ,belkide rahavetine kendimi kaptıracakken beni kendime getirdi sağ olsun .Teşekkürler Nebahat babaanne:).......saygılar....
                                                     
sahranın gece günlüğü

2 yorum:

  1. merhabalar,
    resimler ve yazı muhteşemdi...
    daha yolun yarısına gelmeden havlu atmış birisi olarak Nebahat Babaannenin azmininin yanında çok utandım :/ imkan olsa da sergiye gelebilsem ve ellernden öpebilsem keşke .... Rabbim sağlıklı ömürler versin inşallah,Nebahat Babaanneyi bizlrle tanıştırdığınız için sizden de Allah razı,yolunuz açık olsun ...

    YanıtlaSil
  2. amin diyorum öncelikle ,mesajını öyle içten aktardıkı ,bende sizinle paylaşmadan edemedim ,hayatımızı boş geçirmeden böyle örnek insanların izinden gideriz inşallah.sevgiler.

    YanıtlaSil