16 Ağustos 2013 Cuma

Konser - ve & Şenlik

2013 konserve Şenliği'ni başlatmış bulunmaktayım İstanbul' da nemin tavan yaptığı şu günlerde sadece. Olimpiyat sporcularında  azim var sananlara sesleniyorum gel sen Türk kadınına ver altın madalyayı sonrada olimpiyat oyunlarına birkaç yüz sene tatil ver . 
      Bir kaç hafta önce başladı konserve şenliğimiz ,modern hatun olmuştum birkaç senedir  derin dondurucu ile kışlık yapıyordum ama yaşım ilerledikçe Ata  sporuna geri döndüm nene'lerimiz  ne yapmışsa doğru yapmış bi bildikleri varda yapmış. , derindondurucudan çıkan sebzenin tadı  konserve gibi de olmuyor ,bide benim oğlanın taze fasülye aşkı kışında devam ediyor, mevsimsiz hsebze içime sinmiyor,içime sinse cebime sinmiyor:) domates ile Ramazan'da başlattık konserve şenliklerini oruçlu oruçlu ellerimde ne çok sever domatesi ya  soy bakalım askeriyeye karavana yemek hazırlar gibi annem bi yanda ,ben bir yanda sağımda domates dağı solumda babam ayıkladığımız domatesleri doğuruyor ,domates püresi  dağı . Bahçede eski usül kaynadılar kavanozlar :) bi dönüyorum annem patlıcan dağına başlamış ,içimizde de mevsimin tam zamanı bulduğumuz tazelik sebzeler. İle kışın  evlat doyurma aşkı . :)
     Harıl harıl kış hazırlığı. Allah yemeyi kısmet etsin şu an benim mutfak hamam gibi bi haftada  5 günde verdiğim 2.5 kiloyu sabaha karşı  bir 2.5 daha kataraktan  5'te yapabilirim.
     Azmanlarım uyumadan değil pişirmek ,ayıklamak  bile hayal benim için .gecenin  körleründe  konserve şenliği yapıyorum .
      Bu ayın şenlik proğramı:
      Ağustos 3. Hafta. Patlıcan şenliği  
       Ağustos 4. Hafta. Çarliston biber 
       Eylül. 1.   Hafta kırmızı biber 
    Eylül. 2. Hafta. Turşu şenliği açılışı 
      
       Ben yazımı yazarken ilk partide tamamladı .Bir buhar banyosu yapıyorum, yok yok bulutların üstündeyim sanki.Yan tarafta kızın odası var aspiratörüde açamıyorum ,dışarıda Türk gençliği asker uğurluyor , düğün ,halay  davul zurna ,mutfağıma sinmiş durumdayım . Buhar ölümü diye bişey varmı acaba ? Yok yani ölümüm taze fasülye buharından olacak asil amacımda evlâtlarıma konserve hazırlamak :) namım alır gider valla konserve diye kendini paraladı. sonunda da... :)))
     Yok bide önceki yazıları okuyanlar diyecekler sen diyet diyet diye kendini parçala,yok öle yoruldum böle yoruldum vaktim yok birşeye diye sızlan , nedir bu amel merakı kardeşim diyecekler :) ki şu anki resim aynen bu:))
    Ya kış çok karışık geçiyor bizde . Geçen kış veledlerimden biri hasta ise diğerinde hemen peşinden onu takip etti . Oğlum Nazlımı  Nazlı ,kızım küçük ,aynı anda anne , hemşire , şaklaban , ve aşçı olmak durumunda kaldım . Annemden Allah bin kere razı olsun kışlık yaparken hep iki katı yapar , o karışıklıkta hiç yemek yaptırmadı bana konserveler ile günüm kurtuldu .Şimdi yine yapıyor sağ olsun ama 60 ına doğru gidiyor ,geçen yıl bebek küçüktü,  bu yıldan daha vakitsizdim ,artık başlamak lazım bir yerinden 3 lü yaşlara boşuna geçmedik bende Ata sporuna katılayım dedim.:)) 
     Bir ışık göründümü ne bana az camdan sarkayım ben :) byyy

    Şenlik açılışı domatesssssssss annemmmm:)



        Kaynasın kazanlar ...


Mutfakta. Yasülye ilk parti tamam . 

İlk parti kavanoza girer daha zaferimi ilan edemiyorum sabaha bunların tutmuş olması gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder