1 Ağustos 2013 Perşembe

Nerden nereye....



Ramazan'ın sonlarına yaklaştık artık bünyelerde rehavet çökmüş olacak ki susuzluk çekiyorum şu son günlerde ama bir okada da ,güzel mide rahatlaması ,hafiflik meyer ne çok yiyormuşuz karıştırıyormuşuz ,bir sürüde nefis muhasebesi Ramazan'ın karlarından ,geçen yıla göre çok iyi geçti Ramazan ,kızım daha küçüktü sadece anne sütü ile beslendiğinden oruç en sevdiğim ibarettir derim hep ama geçen Ramazan beni çok zorladı tutmaya da bilirdim ama tutarak başladık bırakmaya vicdanın el vermedi ramazanı sonlandırdık ama bende bittim , bu sebepten ihtiyacım yok gibi bile olsa dinim bana ne izin veriyorsa artıki  hepsini kullanıcam , bazen hiç yoktan yükleniyor insan kendine, cevazları izinleri  bi kenara bırakıp kendi kafasının dikine gidiyor bizim adetlerimiz üzerinden de kadınlara yüklenmiş ama aslında sorumluluğumuz olmayan bir sürü şey var onlarda da parçalamayacağım kendimi  mümkün olduğunca .
   Hiç aklımda yok iken yazdım bunları az daha deşsem neler yazarım :) yok yeter ben ekmek mevzusu için gelmiştim .
         Baya zamandır ekmek yapmaya ara vermiştim ,yazın pek ekmek yenmiyor ve de ekmekler kurulduğu için ziyan oluyor ,ev de yapılan  ekmek te satın alınan ekmeklerden daha sıkı olduğundan bir sonraki güne kalırsa yenmiyor yaz ara vermiştim ama iftara az ekmek vardı çıkıp almak ta zor geldi hemen bi tam buğday ekmeği yaptım ,ekmek yapma makinası olanlar 'hedi Lennn' yapmış mış diyecek ki öyle malzemeyi koy kapağını kapa sonra sanat eserini makineden çıkar sonuç budur :)

      Yani püf noktası hamuru yapan pervanelere de,  takmadan önceki Demir çubuklar da , sıvı yağ sürmek onun dışında tariflerde kullanma kılavuzu ile geliyor ,kurunyemişli,  kaysılı ,üzümlü ,çörek otlu böğürtleni ,  hatta tarifte , olmayan karışımlardan tatlı ekmeğe ,çöreğe kadar bir çok şey yaptım benim ki Beko modeli reklammış  gibi olsada sonuna kadar tavsiye ederim alın sağlıklı katkısız ekmekler yiyin ,diyete başlicam inşallah yulaflı ekmek denicem bir ara onuda paylaşırım .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder