6 Ağustos 2013 Salı

Katmerli poğaça ,ayçekirdekli ekmek:)

   Biri diyet mi dedi ? Kim ne nerde nasıl? Haa diyeeet. ! Bayramdan  sonra başlarım inşallah pasta sever bir oğul , un sever bir koca ile bakalım kaçıncı bayrama ? İftara bir saat kala eşimin hamur işi  krizi tuttu ,bildiğiniz kriz yani. Kendisi annesi tarafından elde açma böreğe alıştırırmış damak zevkinden  öteye bide nostaljik bir anlamı var yani bizde böreğin.Hamur işi ni Oktay usta gelse yapsa beğenmez yani annemin böreği annemin böreği, diye dolaşır.iftara  bir saat kala gestapo baskısı yapar emellerine ulaşır sonunda eh işte deme ihtimali yüksektir:) Doğrusu anne böreğine ulaşma gibi bi gayretim hiç yok :) hedef sunulunca yol gösterme gibi bi adetim vardır şöyle ki;   'Tamam canım annene söyle yapsın :)'
Bu akşam yemedi bu sefer eşim her zaman işe yarayan stratejim yerle bir oldu  ve b planına geçti ' eskiden olsa idi hemen kalkar yapardın' , ' eskiden eteğimde 2 tane canavar yoktu tabi' bir kapris bir kapris amaaaan dedim. 
    Bu sefer çok sinir oldum uğraştıran birşey yaptım neyse beğendi fazla birşey demedi. Ama yapım safhalarım korkunçtu ben yapmaya başlayıp bitirene kadar çocuklar kavga etti , oğlum su tabancası ile salonu suladı, kızım birkaçkez buzdolabında yaşamaya kalkıştı,( ömrümü yedi buzdalabı abisi halen böyle yapıyo , kardeşide izinde) erzak dolabı aşağı indi, aynı anda oğlumun tutanakları tuttu arkamı döndüm deterjan dolabında kızım hazine arıyordu , oğlanı dışarı yolladım bende çıkacam diyerek kızım bir saat ağladı , sonund da bende bi ton cırladım ,iftar öncesi aile faciası olmadan sonunda sofraya oturabildik...
     Doğrusu yapmamak için evveliyatında çok direndim, beni tanıyan bilir ne yorgunluk ne can sıkıntısı dinlemem hiç üşenmem yaparım .Ama çocuklarla uzun soluklu işleri biri uyumadan diğerinde birşeyler ile meşkul  olmadan yapmaktan kaçıyorum. Ki sonuç böyle olmasın . poğaça güzeldi ama bukadar çabadan sonra daha da değerli oldu.:)
Ekmeği makine taptı diyorum artık tam buğday ekmeği tarifine ayçiçeği çekirdeği ekledim.

 Katmerli poğaça 
Bir çay bardağı sıvı yağ 
2 bardak süt 
Yarım bardak su 
Yarım paket yaş maya 
Bir tatlı kaşığı tuz
 Bir buçuk tatlı kaşığı seker 
Yumurtanın beyazı sarısıda üstüne sürülecek 

İç malzeme 
 Dört patates 
 Bir baş soğan ( soğanları kavurun ,rendelenen patatesleri ve tuz atarak biraz daha kavumun , pişince iç malzemeniz hazırır.
Aldığı kadar un ama yoğun bir hamur  olmayacak. 10 dakika dinlendirip avuç içi kadar hamur parçaları kesilecek ve herbiri bir tabak gibi açılarak eritilen  75 gr margarin aralara sürülecek sonra parçalarınızı sayıp önceden 2 ye bölün ben 12 kat yaptım 2 kerede bitti üst üste olan hamurları tepsi kadar açın pasta dilimi şeklinde bölün kalın tarafa iç malzemesini koyup sarın Elmalı kurabiye yada kruvasan gibi görünecek sarışı şekli aynııı.



2 yorum:

  1. Merhabalar;
    Çok hoş bir blogun var. İyiki keşfetmişim, hemen takibe aldım seni. 14. benim :)Sıkı bir takipçiyimdir,Her zaman görüşelim. Bana da beklerim,
    İyi bayramlar
    Sevgiler
    Beyaz Sır
    whiteglaze.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık zahmetli bir poğaça ama yemesi güzel..Bloğunu takibe aldım benim bloğumada beklerim mutlu bir hafta dilerim..

    YanıtlaSil