5 Ağustos 2013 Pazartesi

Kitap fuarı 2013 -2-

Önce ki yazımda fuardan bahsetmiştim.Fuara aslında yalnız gitmek lazım stand stand gezerken  sakin kafa düşünerek almak lazım ama biz çocuklu bir aileyiz ve çocukları biraz bırak az kafa dinle birşeyler yap mantığı bir türlü içimize sinmiyor aynı hikmetten olacak ki Allah ta bize o tarz çocuklar vermemiş.Bir sebepte şu ki alışıkta değilim ,nereye giderlerse gitsinler biz hep anne babamızla gittik tamam daha uslu idik ama olmuyor işte zihinlerinde de bu anıların önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum.
      Neyse baya bir profesyönel olmuşuz çocuklarla gezme konusunda tramvaya çocuk arabası ile nasıl binilir , en iyi durulacak yer , kriz anında çocukları sakinleştirme ,eşimle nöbetleşerek hareket etme,arada çocuk değişimi , filan liste öylece uzar gider.:)
       Gayet güzel gezdik kitap aldık seneye alacaklarımı gözüme kestirdim zira çocuklara vaktinden önce kitap almak vaktinden önce yıpratmak demek oluyor sadece .
        Bunlar oğlum için .
    Çocuk kitabı olunca işler değişiyor ,insan kendi için alacağı zaman yazıların büyüklüğü küçüklüğü kitap kapağı pek önemli olmuyor, ama çocuklar böyle değil hikayesi iyi ama resimleri kötü ise olmuyor, resimleri iyi hikayesi kötü ise küllün zarar , e birazda sağlam olmalı , dikkatini çekmeli , birşeyler vermeli ,akılda kalıcı olmalı derken bu listede üzüyor timiş yayını severim ilk duramız hep orasıdır ama nar yayınlarında birkaç yıldır çok yönlü kitaplar çıkarıyor .
    Dört yaş altında hep hayvan il hikayeler aldık çocuklara ama artık büyüdü oğlum gerçeklere geçiş zamanı.




Mozaik kitaplarda soldaki alan yapışmalı kağıtların olduğu yer çocuk uygun rengi bulup yatıştırıyor ve mozaiği oluşturuyor.Dikkat toplayıcı ve zevkli.



Uysal yayınlarında 2 yaş kavram kitaplarından okul öncesi alıştırma ve eğlence kitaplarına çeşidimde resimlerinde içeriğimde güzel çocuk yayınları çıkartan bir yayın evi .Bu yazı kitabı yazılıp silinebiliyor birde Arap harfi olanı vardı , ben ilgi göstermez diye almamıştım bu yıl bir ay kursa gitti henüz öğrenmemiştir diye düşünüyordum ,eve gelince Türkçe alfabenin üzerine Arap harflerini yapınca şok etti beni sağ olsun pişman oldum almadığıma .:))



Anne bana anlat serisi yayın evini unuttum ama çocukların cevap vermekte zorlandığınız sorularına cevap vermek adına hazırlanmış bir seri stand da ayak üstü okudum biraz anlatımı çok iyi ben çocuğuma kitap okurken birçok hikayeyi değiştirmek zorunda kalıyorum hedef iyi gibi olsada yanlış kelimeler geçiyor, hatta doğru mesajı vericim diye aslında çocuğu daha çok korkutacak kurguları oluyor bu yüzden şirin renkler yada ciltler sizi kandırmasın sakin okuyup alın.



Resimlerde küçük görünüyor fakat kitaplar büyük boy ve bazılarında kalın ciltlik. Ciltli olması çocuklar için daha iyi oluyor yıpranma olasılığı azalıyor aşağıdakide böyle 'bir ayet bir hikaye ' kitapları da ,kız çocuklarına kız çocuğunun başından geçenler ,erkek çocuğunda erkek çocuğunun başından geçenler şeklinde hazırlanmış hem hikaye hemde resimler çok güzel hatta daha büyük boy olarda var,okumayı sökücem alınacak seriler arasında .

Bunlarda kendime seçtiklerim ablamın ve kardeşimin kütüphanesi son dönemin popüler kitaplarıyla dolu olduğundan beğendiğim çok kitap olmasına rağmen almadım ,önce onları bitirmek niyetindeyim ama aralarından çok beğendiklerimi yine kütüphaneme alacağım  inşallah, şimdilik bukadar Ramazan bayramına da  bir gün kaldı şimdiden iyi bayramlaaaar;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder