2 Ağustos 2013 Cuma

İftarda serinlik.

Şimdi yaz ramazanı malumunuz harareti de çok oluyor ,iftara doğru enerjide de düşüş  te. Ağır yemekler hiç gitmiyor biz salatanın envai çeşidi ile çorba tercih ettik bu Ramazan yanında yemek çeşidi de oldu ama pilava makarnaya hiç geçemedik yoğurtlar salata çeşitleri , sebzeli  yağsın tavada mücevher  yada sadece salata fırında makarna iftarımızı yaptık .
  Ama her sofrada meyva suyu ihtiyacı hissettik soğuk soğuk az şekeri olarak.Bendeniz domates yediğim zaman çikolata yemiş kadar mutlu olurum özellikle soğuk tüketirim ,aynı domatesin verdiği mutluluğu soğuk kendi hazırladığım meyve sularında buldum bu Ramazan kırmızı ve sarı erikten vede böğürtlenden kendim yaptım soğuk olarak iftardan sonrada gidip gelip içtik zaten sahurları iftar arası az meyve suları iyi enerji veriyor tavsiye ederim .
    Bide 'di di ' ile tanıştık bergamut aromalı soğuk çay hemde duble boyutta Buda bu Ramazan favorim   
İsmine pek ısınamasam da ,tadı güzel. 
      Aşağıda ki böğürtlen suyu yıkanmış açıklanmış böğürtleni tencerede kaynattım bir yoğurt kabı böğürtlen için bir büyük tencere su diyelim süzüp süzgeçten geçirdim soğumadan şeker ilave ettim. Bu kıvam yinede koyudur böğürtlen için ama ben soğuduktan sonra seyretmeyi tercih ediyorum neredeyse iki katı seyrettim bu ölçüyü kıvamını buldu şekerse arzuya göre değişir ben çok tatlı sevmiyorum.Şimdilik bukadarmı bütün gün ayakta koşturmaca içinde geçiren bir anne olarak şimdi biraz dinlenmek istiyorum:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder