14 Ağustos 2013 Çarşamba

Dukana başlarken..

Şimdi bayramın son günü dukana bismillah dedim 3 gün atak ile başladım 1/1 periyodu ile devam ediyorum 3 gün kilomda hiçbir değişiklik olmadı , bi daha bi daha okudum kitabin bazı yerlerini tamam dedim sabırlı olcam ilk seyir günüme uyandığım sabah 2 kilo birden gitmişti .
    Çok şaşırdım ama dukan amcam demiş bak vücudunda bunlar bunlar olacak ağız kuruluğu  filan gibi bazı şeyler var  ,kilo konusuda bu enteresanlıklardan biri .bazen almış olarak ta uyanırsın diyor hiç yoktan yılma devam et fightingggg! aynen dediği gibi .diyeti yapmanın dışında zevk için olsa uğraşırmıydım bilmiyorum ama uzak Doğu yemeklerine bu şekilde bir giriş yapacağım aklıma gelmezdi. Zira  uzak doğudan malzemeler giriyor hayatınıza hemde yöntemlerinde benzer, bu çekik gözlüler eti marula sarıp sarıp götürüyorlar ya derdim dukan amcam da sebze günlerinde bile sebzeyi etsiz tüketmeye izin vermiyor , osmanlımız da öyle yaparmış  ya kim bizi bulunduğumuz noktaya getirmişte sağlıksız alışkanlıklar bizde kült olmuş .
   4 senedir takip ettiğim yaaa bu insanlar neden böyle fit okadadar da yiyorlar oysa sorusu cevabını  bulmaya başladı. Et,balık ,süt yoğurt (light olarak) senin ,seyir de de sebzeler ama Türk usulü gel seni bir yağda şöyle bi çevirm şeklinde değil ızgara ve  fırın şeklinde vede yağsız ,yulaf kepeği , bol su ,   toful ,soya sosu , goji bery ,shirataki nodles ta giriyor işin içine  tatsız tuzsuz dediğin bu malzemeler nelerede faydalı imiş amanın çinliler ondan uzun yaşıyoooor  başımda bir ışık halesi mi var ne:)))
  M Şimdiye kadar Allah vermiş helâlinden götür bacım düşüncesi ne acınası bir durummuş, dukan amca sadece diyet yaptırmıyor yediğinizi içtiğinizi kendinize çözümletiyor adeta  vücudunuzla konuşuyorsunuz ,
      Şu an birilerine birşey önerecek kadar ilerlemiş değilim daha ama sağlam bir alış veriş sıkı bir çalışma okuma bilgilenme bakımından , bide dukan tariflerini önceden bi denemek iyi olurmuş gibime geliyor, dukan amcam izin verdiğimi ye diyor sakın açlık hissetme ben neyi nasıl hazırlayacağım kısmında ilk gün ve ikinci  gün biraz bocaladım . Bide  evde bir bebek birde 6 yaş çocuğu olunca  herkesin yeme farklılıkları var ,mutfakta daha fazla vakit geçiyorum ,ama tarif yazan arkadaşların sayfaları çok iyi geldi sağ olsunlar .
     Dukan insanın oturduğu yerden bilmediği bir dünyaya serüvene çıkması aslında öğreniyor merak ediyor  tekrar öğreniyor ve uygulayıp test edebiliyorsunuz .Eğlenceli oluşu lakayıt olacağınız anlamında değil tabi küçük kaçamaklar ,ufak ısırıklar bile yok bu diyette onuda kitaptan vücudunuzun gizemini çözersen öğrenebilirsiniz:)) 
    Yazacak çok şey var ama bi daha ki güne inşallah byyy:)bakalım yarın terazide ne görücem :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder