14 Mayıs 2012 Pazartesi

leylek gördüm havada yumurtası tavada:)



 2 ay önceydi sanırım eşimle çocuklarla  bir yere gidiyorduk ki  havada leylek sürüsü gördüm.Eşimi de hemen dürteleyerekten gösterdim ki ,yalnız kalmayayım.Annanem sağ olsun  hep takip eder muhakkak görür bu aylarda leyleği, hep gezer sonrasında .Bana da çok göstermştir bir kaç yıldır görmemiştim bu yıl gördüm.EEEE napalım leylek işte diyorsanız; leyleği havada görürsen o yıl çok gezersin inanışı bizim ailede çok iyi yer etmiştir.Bende leylekleri görünce anında dünyam aydınladı :)))hahaa bu yıl gezeceğim dedim.Sonuç ta eve kapalı değilim ama şöyle il dışı uzak mesafeler hani hayırlısı bakalım ben 2 çocukla hele ki hiperaktif abimizle zor derken açılışı güzel yaptık hadi bakalım bismillah:)
     Bu hafta sonu da kuzenimin,doğrusu kuzenlerden bir tanesinin zira  bolca var bende sağ olsunlar hepsinin eri ayrı, nikahına gittik.
Hava kapalıydı ama çok güzeldi sıcaktan bunalmış ,yada soğuktan donmuş değildik öyle efil efil akrabalarımızı teyzeler ,yiğenler, dayılar görüştük.Nikah merasimi uzun sürmez bildiğiniz üzere ama herkesi konuşmadan dahi bir arada görmek huzur verir bana Annanemin evi küçüktür oldukça küçük ama gönül birliği olsun ,bayramlarda o eve nasıl sığıyoruz hayret  bişey:))))Bide öyle yavaş mülayim ,herşeye he dien felan karakterler mümkn değil yok bizim ailede:)) herkes profesör ,paşa,dediğim dedik,hepside ayrı karakterde ayrı  meslek seçmiş  birbirinden alemdir .Anne tarafından akrabalarımdan bahsediyorum bu arada .Bir bayram yada  nişan v.s gibi topluca bir araya geldi isek 3.cihan harbi sesl korosu olaraktan mahalleye  coşkulu bir yayın yaparız :)Bağırarak anlaşmak ailenin en güzel geleneği bizde alay etmiyorum son derece ciddiim .Eğer bir yol sordu isenizz işte tam orda pişman oldunuz demektir ,biryere nasıl farklı 10 çeşit yoldan giderim deseydiniz daha yerinde olurdu:))
       iddalaşmayıda pek severler :)kazara arada yabancı biride bulunuyorsa dahada eylencelik bir ortam zira insancık(annanem den geçme bir alışkanlık şevkat duyunca böyle der)kızarır sıkılır bu ne yaa diye gerilir,çevresindekiler bir maydonozun ekimi hakkında dahi ayrı fikirde ve ayrı metodlarda kavga edercesine anlaşmaya çalışmaktadır,sohbetin sonunda dahi çoğunlukla ortak bir yol bulunmaz sadece neşe içinde gülyorlardır.Eğerk çocukluk anıları açılırsa daha vahm bir olayı herkes farklı hatırlar ama hepsinin hatırası ayrı bir kahkaha krizi getirir.Birbirlerine yaptıkları zıpırlıklar şakalar hatta bazıları ozaman ortayada çıkabilir.Biri dğerine haa o sendin demek diye daha eni farkına varır daha bir elencelik olur ortam.Ama yabancının başında duran düşünce bulutunda şu yazar ''ne arıza aile ya'':)))
         Hafta sonu evlenen kuzişimin bi lafı var pek severiim bu sözünu  ''dedemin çocuğu olupta sinirli olmayan ,bağırmadan konuşan biri varmı abla'':))
         çok haklı zira bu gökkuşağının yedi rengi yedi kardeşin anne babasıda son derece renklidir ki  evlatları da bukadar ayrı şahıslar olmuş,
        dedemin memuriyeti  sebebi ve yerinde duramayan  göçmen karakteri ile uzun bir zaman anadoluda görev icabı dolaşmışlar çocuklar ayrı memleketlerde doğmuş,bir yılda dahi 3 okul değiştirdikleri olmuş.İstanbula bir dönüşlerinde Türkçe konuşamıyorduk arapçaya öyle alışmıştık ki diyor annem ,okulda alışana kadar fransızca konuşarak anlaşmışlar :))) her memlekette ayrı yer ayrı mekan kültür,insanlar tanımışlar,birçok şe öğrenmişler.
           Annanemin soyu ayrı alem büyük büyk büyük dede efend urfadan kalkmış bulgaryaya gitmiş kurtuluş mücadelesinde daha yakın dedelerden biride kurtuluş savaşında mücadelede çok faydalı olmuş İstanbula yerleşmş,tevafuk o ki dedemin dedeside çanakkale direnişçilerinden ooo daha neler neler .Böle gezenti renkli  bir aileden geliorum.baba tarafıma başka bir yazıda deyinirim ice karışcak işin o tarafı şark uzantılı.Kayın valdeme diyorlarmış gelinin nereli ayyy diyomuş çok karışık İstanbullu istanbullu:))hahah
         konuyu dağıtmadan leylek çevresinde dönücem ama leylek durduğu yerde durmuyorki.:)Kısaca leyleğ gördüm havada ama bakalım bu ıl gezcekmiym:)hayırlısı bakalım:)
     bu gün çok yoruldum hafta sonu nikah ardından hasta ziareti eve geldik daha bir karıştık pazartesi yetmedi bana herkes uyudu ben az dinlencem dedim yerde yapılmaı bekleyen sarmalarım bi sepet ütüm,katlancak çamaşırım,hatta yine ıkancak çamaşırım var bütün gn ne yaptım ben hiç hatırlamıyorum:)))Bide gezme yazısı yazıyorum:))))
     bu arada ferace aldım. Sıkıldım çocuklarla zor oluo giyim kuşam uğraşmak ,pratik olsun istedim hem spor hem klasik çok rahat kombine ediliyo , canımda istemiyo kontes kontes dolaşmak az salaş olcam bu bikaç ay ben ,sırt çantamı alıp bebeleri koltuklarmın altına sıkıştırrıp.....:)))haha hayali bile güzel ama hayal! nerde bende o güç , o mukavemetli sırt ,ayy çok narin yaptı beni  bu annelik, benki assos tepelerine sabah karanlığında tırmanmışım (anlatıcam bu anımıda:)))benki yürüyerek istanbulu arşınlamışım,ben ki ege antik kentlerinde yazın kavurucu sıcağında beynim kaynaarak gezmişim ve  hala yaşıyorum,benki yükseklik korkum var derken minare ,kubbe tepelerinde gezmişm ,gaz  veriyorum kendime ama cık napcam bu sırtımı ya((( doktor yüzmeye git dedi, ama bu yoğunlukla kendime sulak bir mezar seçsem anca o zaman belki vakit bulcam hahaha ıykkkk.
             Neyse tamam bu gün yoruldum ama kefim pek yerinde bir okadarda ev kuşuyum ben severim evde oturmayıda  hadi gideyim sarma ,ütü gece işlerim var benim tumayın beni napayım by.....:)

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder